בין אם אתם מוכרים דירה ובין אם אתם מחפשים דירה לקנות, חיפוש הקונה המתאים או חיפוש הדירה המתאימה גוזל הרבה זמן, כסף ואף עלול להביא למפח נפש. בנקודה זו לא ניתן להימנע מלחשוב על פניה למתווך נדל"ן.

בארצות הברית ובאירופה, מקומו של מתווך הנדל"ן אינהרנטי בעסקאות נדל"ן. לעומת זאת, בישראל מקומו של מתווך הנדל"ן אופציונלי בלבד.

בארץ דמות המתווך סובלת מדימוי שלילי. הסיבה לכך טמונה בחסמי כניסה נמוכים למקצוע. ע"מ להיות מתווך כל שצריך לעשות הוא מבחן והוצאת רישיון תיווך מטעם משרד המשפטים. אין צורך בלימודים אקדמאים או בהשתלמויות מקצועיות. חסמי הכניסה הנמוכים מביאים לכך ששוק המתווכים מוצף באנשים שלא בהכרח מתאימים לעסוק במקצוע.

עם זאת, בבחירה טובה של מתווך נדל"ן מנוסה ומקצועי, ניתן להגיע לעסקאות נדל"ן מוצלחות יותר ולחסוך זמן רב וכסף.

למה כדאי לשכור מתווך מקצועי בעסקאות נדל"ן?

מתווך נדל"ן מקצועי ידע לאמוד את ערך הדירה, בהתאם למחירי השוק. הוא ידע להוציא את הדירה לשוק במחיר נכון. תמחור נכון של הדירה עשוי לחסוך לנו הרבה זמן וכסף.

מתווך מקצועי ידע לפרסם ולשווק את הדירה בצורה היעילה ביותר. מעבר לפרסומה של הדירה בשילוט, לוחות בעיתונים, לוחות באינטרנט ורשתות חברתיות, מתווך מקצועי ימקסם את החשיפה לדירה באמצעות הפצת פרטיה בקרב משרדי תיווך משתפי פעולה ואנשי מקצוע בתחום הנדל"ן. כמו כן, מתווך מקצועי ייזום פניה ללקוחות פוטנציאליים מתוך מאגר לקוחות פנימי.

מתווך מקצועי ידע לסנן ולבחור את הקונים הנכונים, שיש להם יכולת כלכלית וכוונה רצינית לרכוש את הדירה. וכך יכול לחסוך הרבה זמן לבעל הדירה ואף למנוע אכזבה.

מתווך נדל"ן מקצועי ידע להפנות לאנשי המקצוע הנכונים לייעוץ, כמו עו"ד, שמאי וכד'. בנוסף, ידע לסייע בתהליכים בירוקרטיים הנדרשים.

מתווך מקצועי ידע לנהל ולהניע משא ומתן. בלא מעט מקרים שני הצדדים במו"מ, על אף הרצון למכור ולקנות, מתבצרים בעמדותיהם ולא נכונים להתפשר. המתווך ידע לאזן ולפשר במשא ומתן. הוא ידע לנטרל אגו ושיקולים רגשיים ולהדגיש שיקולים ענייניים. כמו כן, העמלה שנשלם לו עשויה להיות פחותה מהסכום אותו הוא יחסוך לנו במשא ומתן.

עבור לקוחות קונים, מתווך נדל"ן מקצועי יכול להציע דירות, שלא ניתן להשיג באמצעים חינמיים כמו לוחות באינטרנט.

כמו כן, מתווך מקצועי יבדוק את איכות הנכס לפני שהוא יבחר לשווק אותו. כך הקונה יכול להיות בטוח שמדובר בנכס ראוי.

איך נדע לשכור מתווך נדל"ן מנוסה ומקצועי?

יש לבקש מהמתווך להציג רישיון תיווך ולוודא שהוא תקף.

יש לבדוק את הרקע של המתווך. מה הותק שלו בתחום. האם הוא שייך למשרד תיווך רציני בעל מוניטין.

יש לבדוק כמה עסקאות ביצע המתווך באזור. זו אינדיקציה לכך שהמתווך מכיר את אזור המכירה. הכרות טובה של המתווך את האזור תהווה יתרון רציני עבורנו.

לסיכום, קיימים בתחום התיווך הרבה "חאפרים" אך קיימים גם מתווכים ומשרדי תיווך רציניים, מנוסים ומקצועיים. היתרונות של שימוש במתווך מקצועי בעסקאות נדל"ן ברורים. אם תבחרו את המתווך שלכם בקפידה, תוכלו ליהנות מהיתרונות האלו ולחסוך זמן וכסף.

מאת 

מאמרים קשורים

דילוג לתוכן